MUHASEBE VE FİNANSMAN DALI
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI
ALAN HAKKINDA
Dünyada ve ülkemizde elektronik ticaret ve teknoloji hızla gelişmektedir. Buna bağlı olarak ticarette yaygınlaşmaktadır. Gelişme ve değişimlere göre muhasebe belgelendirme, kayıt, raporlama, analiz ve yorumlama yöntemlerinde de gelişmeler ve değişimler olmaktadır.
Ticari yaşamda işletmelerin başarılı yönetilebilmesi işletmelerde muhasebe kayıtlarının ve bunun sonucu alınan raporların doğru yorumlanması ve analiz edilmesine bağlıdır. Muhasebe ve Ticaret alanında çalışanların teknolojideki ve ticari yaşamdaki yenilikleri takip etmesi, uyum sağlaması kayıt, raporlama, analiz ve yorumlamaları daha doğru ve hızlı yapmalarını sağlayacaktır.
Gününüzde ticari yaşamı düzenleyen kanun, yönetmelik ve kurallar hızla değişmeye başlamıştır. Muhasebe ve Ticaret alanında çalışanlar kanun ve yönetmeliklerdeki değişiklikleri yakından takip edebilmelidir.
Muhasebe ve Finansman Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda;
1. Muhasebe,
2. Dış Ticaret dalları yer almaktadır.
Okulumuzda Muhasebe Dalı eğitimi verilmektedir.
Muhasebe Dalı
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu esasa dayanarak alan öğrencilerimize;
ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Değerlerimiz
Çağımızda yaşanan gelişmeler; mesleklerin, ticaretin ve ekonominin çeşitlenmesinin nedenlerinden biri hatta en önemlisidir. İş piyasasının araçlarının çeşitlenmesi, sanal ortamın sıklıkla kullanılması, yüz yüze iletişimi zayıflatmıştır. Bu hızlı değişim, yapılan işte ve üretilen malların kalitesinde insan unsurunun ne denli önemli olduğunu ortaya koymuştur.
Millî, manevi, ahlaki ve insani tüm değerlere sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi; esnaf ve sanatkârlar arasındaki güven ve iş birliğinin canlandırılması; nezaket, sevgi, saygı vb. değerlerin iş hayatında hayat bulması toplumsal ihtiyaç hâline gelmiştir.
Meslek örgütleri -Ahilik teşkilatı başta olmak üzere- Türk toplumunun meslek hayatının yanında sosyal ve kültürel hayatını da düzenlemiştir.
Ahlaki ilkeler çerçevesinde işini yapan meslek erbabı diğer meslektaşlarından her zaman bir adım öne çıkmaktadır. Ahilik kültürü, meslek ahlakının tarihimizdeki en önemli örneğidir. Bu kültürün yapı taşları olan sevgi, saygı, yardımlaşma, hayırseverlik, iş birliği, doğruluk, dürüstlük ve güvenilirlik gibi değerlerin yaygınlaşması iş ve ticaret dünyasına dinamizm kazandıracaktır.
Yetkinlikler
Öğrencilerin hem ulusal hem de uluslararası düzeyde; kişisel, sosyal, akademik ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları beceri yelpazeleri olan yetkinlikler Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi'nde (TYÇ) belirlenmiştir. TYÇ sekiz anahtar yetkinlik belirlemekte ve aşağıdaki gibi tanımlamaktadır:
Eğitim Süresi
Alan programının toplam eğitim süresi, 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır.
Alanımız Meslek Dersleri ve ders saatleri
9.sınıf
MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİ
TEMEL MUHASEBE (*) 5
MESLEKİ MATEMATİK 2
OFİS UYGULAMALARI 2
10.sınıf
GENEL MUHASEBE (*) 7
EKONOMİ – 2
TEMEL HUKUK2
KLAVYE TEKNİKLERİ – 3
11.sınıf
BİLGİSAYARLI MUHASEBE (*) – 7
GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETME YÖNETİMİ - 2
VERGİ VE BEYANNAMELER - 2
ŞİRKETLER MUHASEBESİ- 2
MALİYET MUHASEBESİ -2
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU- 2
12.sınıf
İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM (*) – 24 yada
11.sınıfa gelen öğrencinin 9.10.11 sınıf Akademik ders ortalaması 70 ve üzeri olan öğrenciler 11.sınıf sonunda 40 gün stajlarını tamamlayarak 12.sınıfta 31 ders saati ve 4 seçenekten oluşan Üniversite hazırlık paketlerinden birini seçebilirler.
Giriş Koşulları
Öğrencilerin sağlık durumu, Muhasebe ve Finansman alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.
Ölçme Ve değerlendirme
Alanımızda geleneksel ve performansa dayalı değerlendirme yaklaşımları dengeli bir şekilde yer almaktadır.
Sonuca dayalı değerlendirme olarak da adlandırılan geleneksel değerlendirme ağırlıklı olarak bilişsel becerilere dayalı kazanımların ölçülmesinde kullanılmaktadır. Geleneksel yaklaşımda kullanılan ölçme araçları doğru/yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, kısa cevaplı, açık uçlu ve çoktan seçmeli soru türlerinden oluşmaktadır. Kullanılacak soru türü öğretim programı kazanımlarının bilişsel beceri düzeyine bağlı olarak belirlenir.
Performansa dayalı değerlendirme ise, öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önüne alarak, onların bilgi ve becerilerini gerçek yaşama aktarmalarını sağlayacak uygulamalar ve görevleri içermektedir. Öğrencilerden birden fazla beceriyi içeren bir görevi gerçekleştirmeleri veya bir ürün oluşturmaları beklenen bu yaklaşımda değerlendirme, belirli bir zamana bağlı olmayıp, süreç içine yayılmıştır. Zihin kas koordinasyonunu gerektiren devinişsel (psikomotor) becerilerin ağırlıklı olduğu mesleki ve teknik eğitimde bireylerin elde ettikleri bilgileri uygulamaya dönüştürerek beceri hâline getirmeleri beklenir.
Öğrencilerin bilgi ve becerilerini bütünleştirerek ortaya koydukları ürünü ve süreci ölçmek amacıyla deney, proje, uygulama vb. yoluyla bir iş ya da işlemi yapmaları istenir ve elde edilen sonuçlar önceden belirlenen ölçütlere uygun olarak değerlendirilir. Performansa dayalı değerlendirme yapabilmek için verilen performans görevlerinde öğrencilerin göstermiş olduğu performansın, daha önceden hazırlanmış ölçütlerden oluşan kontrol listesi, derecelendirme ölçeği, dereceli puanlama anahtarı vb.den uygun olan biri ile değerlendirilmesi ve puanlanması gerekmektedir.
Bu değerlendirme yaklaşımlarının yanında öz değerlendirme ve akran değerlendirme formları kullanılarak öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi ile öğretimin süreç boyutuna katılmaları sağlanabilir.
Belgelendirme
Mezun olan öğrenciye, alan ve dalını gösteren diploma ve iş yeri açma belgesi ile birlikte seçmeli meslek dersleri ile ulaşabileceği ilgili mesleklere ait sertifika verilmektedir.
İstihdam Alanları
Muhasebe ve Finansman alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;
Adres:
İsmet İnönü Bulvarı No51 Selimiye MİLAS/MUĞLA
Telefon
02525423038